نکاتی که باید درباره اورینگ بدانیم همچنین در مورد انتخاب و خرید آن

در این مقاله به عوامل تاثیر گذار در خرید اورینگ می پردازیم. قبلا در مورد اورینگ، انواع و کاربردهای آن صحبت کردیم. این که از چه موادی ساخته شده اند و با توجه به مواد تشکیل دهنده در چه محیط هایی بهتر عمل می کند تا بتواند عمل آب بندی به خوبی انجام بگیرد. در این بخش به خرید اورینگ خواهیم پرداخت. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی اورینگ ها

قبل از خرید اورینگ باید بدانیم که اورینگ ها چه هستند. در مورد اورینگ و انواع آن قبلا توضیح دادیم. اورینگ ها یک واشر مکانیکی هستند با سطح مقطع o شکل. ضخامت اورینگ ها سایز آنها را مشخص می کند. اورینگ ها آببند هایی هستند که مانع از خروج مایعات و سیالات می شوند. گرد بودن سطح مقطع اورینگ بی جهت نیست و بخاطر این است که اورینگ ها بتوانند فشار را تحمل کنند و در دما های پایین و بالا مقاومت بهتری داشته باشند. اورینگ ها به طور کل دو دسته هستند.

خرید اورینگ
خرید اورینگ

استاتیک یا داینامیک. استاتیک برای اورینگ های ثابت و داینامیک برای اورینگ های متحرک می باشد. بنابراین اورینگ ها باید از نظر مکانیکی به خوبی نصب شده باشند در این صورت به خوبی می توانند وظیفه خود را انجام دهد. اورینگ ها یکی از مهم ترین عناصر طراحی تجهیزات ماشینی هستند. سایز اورینگ ها با قطر داخلی و ضخامت آن ها مشخص می شوند.

عوامل موثر در انتخاب و خرید اورینگ ها

اورینگ ها با توجه به انواعی که دارند برای خرید آنها باید به یکسری نکات توجه کرد. ولی باید این را در نظر داشته باشید که اورینگ ها می توانند کاربردهای بسیاری داشته باشد و این کاربردهای متنوع بر می گردد به این موضوع که این قطعات از طیف گسترده ای از مواد ساخته می شوند. با توجه به مواد تشکیل دهنده آنها از اورینگ ها در صنایع مختلف استفاده می شود. این طیف گسترده از مواد به طراحان این اجازه را می دهد که تا با دستی باز به تولید انواع اورینگ بپردازند.

برای خرید اورینگ باید به یکسری نکات توجه کرد. در درجه اول اینکه از واسطه خرید می کنید یا از تولید کننده. مسلم است که خرید از تولید کننده به صرفه تر و مطمئن تر خواهد بود چون تولید کننده با تضمین محصول را تحویل می دهد ولی فروشنده یا رابط تضمینی در کار ندارد. نکته بعدی کیفیت اورینگ است که نکته خیلی مهم در خرید اورینگ به حساب می آید. در این صورت از فروشنده یا تولید کننده گواهی آزمایشگاه باید خواست چون امروزه اورینگ ها را از مواد ناخالصی تهیه می کنند.

خرید اورینگ
خرید اورینگ

سخن آخر

اورینگ ها واشر های مکانیکی هستند که اگر به خوبی در ماشین آلات نصب شده باشند وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند. اورینگ ها وظیفه آببند هستند و مانع از نشت سیالات و گازها می شوند. برای خرید اورینگ باید به کیفیت آن توجه کرد و اینکه به چه روش خریداری می شود مثلا از طریق رابط یا مستقیما از تولید کننده. که مسلما خرید از تولید کننده را به شما پیشنهاد می کنیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *