رولر کرادل چه کاربردی دارد؟

لوله ها یکی از تجهیزات بسیار مهم و با ارزش هستند و به طوری که کیفیت و مقاومت آنها بسیار ضروری است و در صورت آسیب دیدن ممکن است در آینده صدمات مالی و جانی بسیاری را تحمیل کند و به این گونه ما مجبور هستیم در زمان حمل و انتقال آن حداکثر محافظت را آن انجام دهیم در نتیجه به تجهیزاتی لازم داریم که از لوله محافظت کند این تجهیزات حفاظتی که در هنگام حمل یا جابجایی از آن استفاده می شود «کرادل» نام دارد که به رولر کرادل نیز شناخته می شوند.

این قطعه با ارزش مانع وارد شدن صدمات به لوله می شود و در خطوط انتقال نفت، آب، گاز و… به وفور مورد بهره برداری قرار می گیرد. این وسیله به غلتک هایی مجهز است که نیروی فشار مخرب را منحرف می کند و در جریان عملیات پیاده سازی لوله ها، میزان سرعت و محافظت کارایی را چند برابر می کند.

 رولر کرادل بسته به نوع و سایز لوله دارای اندازهای مختلفی می باشد و این اندازه ها عبارتند از؛ « سایز 12 الی 6 / سایز 12 الی 24 / سایز 24 الی 36 / سایز 36 الی 48 / سایز 48 الی 56 »

لوازم یدکی کرادل عبارتند از؛ چرخ هایی از جنس پلی یورتان که دارای سختی متعددی می باشد. / فنر بسته به نوع کرادل متنوع می باشد. / بدنه فلزی قطعه رول کرادل.

ویژگی رولر کرادل:

با در نظر به لوله خطوط کشور، از سایز 6 الی 56 اینچ قابل طراحی می باشند

کرادل مجهز به غلطک هایی از جنس پلی یورتان می باشد که در هنگام حمل و استقرار از لوله محافظت می کند.

کرادل دارای بلبرینگ هایی می باشد که سرعت کارایی را بالا می برد و روند عملیات جابجایی را تسهیل می بخشد.

کرادل دارای ورق های فلزی و فنرهای باکیفیت است که مانع قفل شدن کل مجموعه در هنگام جابجا شدن غلتک ها می شود.

باعث صرفه جویی در نیروی انسانی می شود که در نتیجه آن هزینه عملیات کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *