هدف اولیه ی کوپلینگ لاستیکی این است که دو قطعه ی جدا از هم که دارای حرکات لرزشی نیز هستند را به هم متصل می کند و اجازه جابجایی و یا حرکت و یا لرزش بین آنها را نمی دهد و به همین دلیل انتخاب و نصب و نگهداری کوپلینگ لاستیکی استاندارد و باکیفیت مطلوب و بالا می تواند صرفه جویی در هزینه نگهداری و زمان و استهلاک و عایق بندی و آبکاری مناسبی را داشته باشد.

کاربردهای کوپلینگ :

  1. جبران ناهمراستایی موجود بین دو شفت :  البته نباید این میزان از حد استاندارد بیشتر باشد چرا که هر مدل آن با توجه به عملکردی که دارد تا مقدار مشخصی می تواند این میزان ناهمراستایی را جبران کند.
  2. کاهش انتقال بارهای شوک از یک شافت به شافت دیگر : در صورتیکه از کوپلینگ های انعطاف پذیر استفاده شود شوک های ناگهانی توسط ماده الاستیکی (یا به اصطلاح رابط ، اسپایدر ، لاستیک ، بافر و … ) تا حد زیادی توسط این مواد جذب شده و به سمت دیگر وارد نخواهد شد.
  3.  محفاظت و نگهداری در برابر اضافه بار
  4. انتقال توان از یک انتها به انتهای دیگر (به طور مثال توان انتقال موتور به پمپ در کوپلینگ)
  5. تغییر خواص ارتعاشی تجهیزات دوار
  6. اتصال بخش درایور

شرکت میعاد صنعت کوشان با توجه به محل استفاده این قطعات و نوع شرایط کاری بهترین متریال را برای آن محل انتخاب می کند و قطعه را با بهترین کیفیت و تضمین ان به مشتری های خود عرضه می دارد

هدف اولیه ی کوپلینگ لاستیکی این است که دو قطعه ی جدا از هم که دارای حرکات لرزشی نیز هستند را به هم متصل می کند و اجازه جابجایی و یا حرکت و یا لرزش بین آنها را نمی دهد و به همین دلیل انتخاب و نصب و نگهداری کوپلینگ لاستیکی استاندارد و باکیفیت مطلوب […]