انواع کاسه نمد :

قبل از اینکه درباره انواع کاسه نمد بگوییم باید بدانید که در گذشته برای جلوگیری از مشکل  روغن ریزی در انواع شفت ماشین های صنعتی و خودروها از پارچه یا نمد ها استفاده می کردند.
به صورتی که نمد، روغن را به خودش جذب کرده و جلوی نشت آن را می گیرد.
همچنین برای جلوگیری از نشت آب و سیال های دیگر نیز،از آن ( نمد ) بهره می بردند.کاربرد اصلی آن جلوگیری از نشت روغن ، آب یا پوشیده شدن است.
به طور کلی میتوان گفت،هرجا چرخشی باشد کاسه نمد هم هست ،یعنی کاسه نمد جلوی بلبرینگ قرار میگیرد تا مایع و یا هر سیالی داخل موتور یا دستگاه از آن خارج نشود.

نوعی آببند ترکیبی فلز و لاستیک می باشد که به وسیله ی فنری که دارد اطراف شفت را محکم می گیرد و مانع از خروج روغن یا هر سیال دیگری می شود.

انواع کاسه نمد به منظور کارهای مختلفی طراحی شده است مانند؛ نگهداری روغن، نگهداری گریس، یا جدا نگه داشتن دو سیال ولی مهمترین کاربرد آن جلوگیری از روغن ریزی یاتاقان ها و شفت ها است که در ادامه به صورت خلاصه آورده شده است.

کاسه نمدها بسته به نوع حرکتی که قطعه شفت دارد کاربرد مختلفی دارند، به صورت ساده می توان گفت که این قطعه مهم در حرکت های « نوسانی (Oscillating)، دوار، حرکت رفت و برگشتی » شفت مورد استفاده قرار میگیرد.

حرکت حالت دوار؛ در این حرکت جهت چرخش به منظور آب بندی در سیستم های هیدرولیکی بسیار مهم محسوب می شود، شفت احتمال دارد به شکل ساعت گرد یا خلاف حرکت عقربه های ساعت (پادساعتگرد) یا در هر دو حالت چرخش کند.

حرکت حالت نوسانی؛ قطعه شفت در این حالت در یک زاویه مشخص قوس دار به صورت نوسانی حرکت می کند.

حرکت به صورت رفت و برگشتی؛ از اسم نوع حرکت مشخص است که قطعه شفت وارد محفظه ایی می شود و به همان صورت از آن خارج می گردد.

شناخت کارکرد کاسه نمد

می توان کارکرد کاسه نمد را در بین قطعات ماشین مشاهده کرد که برای درک و شناخت بیشتر به عکس زیر توجه کنید در عکس میبینید که حرکت رفت و برگشتی قطعه پیستون خودرو ، حالت حرکت شفت را به حرکت دورا تغییر می دهند و این قطعه شفت درون یاتاقان فلزی قرار گرفته است.

شرکت میعاد صنعت کوشان توانایی تولید انواع کاسه نمد ها با هر شکل و ظاهر و هرگونه متریال مختلف را دارد . با ما در تماس باشید

انواع کاسه نمد

انواع کاسه نمد : قبل از اینکه درباره انواع کاسه نمد بگوییم باید بدانید که در گذشته برای جلوگیری از مشکل  روغن ریزی در انواع شفت ماشین های صنعتی و خودروها از پارچه یا نمد ها استفاده می کردند. به صورتی که نمد، روغن را به خودش جذب کرده و جلوی نشت آن را می […]